sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Isänpäiväkakkua ja avokadopastaa

Me juhlittiinkin tänä vuonna isänpäivää oikein pitkän kaavan mukaan. Eli mentiin jo eilen isä, äiti, Annu-sisko, Anssi ja minä syömään Genghis Khaniin isänpäivä buffetti. Ruoka siellä oli niin hyvää että lähdettiin ulos suorastaan vyöryen. Äiti ja isä jatkoi iltaa elokuviin, minä kotiin leipomaan isänpäiväkakkua. Kakku oli tänä vuonna Lime-mansikkamoussekakku. Kokeilin ohjetta ensimmäistä kertaa, mutta voin vannoa että ei jää viimeiseksi! Ohje oli Pirkalta, löytyy tämän linkin takaa. Tosi helppo ohje. Kakku syötiin siis tänään iskän ja äitin kanssa. Käytiin Anssin kanssa myös hänen isää onnittelemassa, kuten myös kummipoikamme isää, joka vietti ensimmäistä isänpäivää!


Perjantaina Anssin teki mieli Dallaspullia, joita sitten leivottiin. Tietenkin Wallun oli päästävä auttamaan. Annoin sen sitten hoitaa pöydän siivouksen... Vitsivitsi, vaikka hyvin sille ois jauhot maistunu.


Tänään mun oli pakko kokeilla paljon kohuttua avokadopastaa. Oon tykästynyt avokadoon nyt noin muutenkin, mutta ihmettelin suuresti että voiko se olla niin hyvää että sitä pitää joka paikassa hehkuttaa. Ja kyllähän se oli, hehkutus on ansaittua! Ohje löytyy googlettamalla. Mä jätin pois lehtipersiljan ja pecorinon, mutta älyttömän hyvää se oli silti. Ja tosi täyttävää, jaksoin ehkä puolet syödä siitä mitä otin lautaselle.

Epäilyttävä avokadopasta...
Anssi ei uskaltanut avokadopastaa maistamaan, joten tein hälle tonnikalakastiketta. Wallukin tuli sitten pöydän ääreen kyselemään, että eikö hän saa mitään?

Movember-Wallu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti