maanantai 28. tammikuuta 2013

Viikonloppuhömppää

Mulla olikin nyt vaan kolmen päivän viikonloppu, kun tänään oli jo töitä! Mutta sehän tietää vaan enemmän rahaa, mikä on hyvä, koska torstaina on palkkapäivä ja lauantaina mennään Ikeaan. Jee! Nyt mulla onkin vähän jotain isompaa ostettavana, eikä vaan jotain kippoja ja kuppeja niinkun tavallisesti. Mutta siitä lisää sitten.

Perjantaina piti kuvata mun synttäriorkidea, kun siitä on syöty vasta yksi kukka. Ne on kyllä nyt ihme kumma jättäny sen rauhaan, ei ollu vissiin hyvää. 


Wallukin tuli poseeraamaan. Pöydällähän meillä ei saisi istua... Mutta en raaski aina olla niin tiukka.


Lauantaina oli meidän kummipojun ensimmäiset synttärijuhlat, pikkuherralla ikää siis yksi vuotta. Päätin säästää pojun vanhempien korvia, joten lahjaksi vietiin automatto ja pieni poliisiauto. Tein juhliin myös kinkkupiirakan, jonka tekemisessä tuli mutka matkaan. Tarkoituksena oli päästä helpolla ja käyttää kaupan valmista lehtitaikinalevyä, mutta unohdin sen vanhempieni luokse pakastimeen, joten piti tehdä taikina itse. Onneksi kaapista löytyi peruspiirakkataikinan ainekset. 

Tässä meidän uusi peili (tai sen kulma..)! Aiemmin kun meillä oli sellanen hieno systeemi että parista palapeilinpalasta näki naaman ja lattialla olevasta peilistä jalat. Päätin tosiaan jo sillon kun muutettiin että meille tulee toi Jyskin malli. Koska se on iso (162x72) ja halpa (40e). Viime viikolla siis vihdoin sain sen ostettua. Ja kotiinkuljetuskin toimi, kiitos isi!


Sain ihanalta pikkusiskoltani synttärilahjaks kynsivermeitä, tähän vaaleanviolettiin lakkaan rakastuin. Kuinka söpö! Mun kynnet on ollu koko talven jotenkin huonona, jatkuvasti tulee jotain rypyä ja sitten mulla menee hermot ja leikkaan ne lyhyeks ja siitähän ne tykkää ja menee vielä huonommaks. Mutta pistän tän kynsiasiankin tän talven piikkiin, oon niin kuiva korppu että ihmekös tuo jos kynnetkin on sellaset. Kesää odotellessa...

Aah, pakollinen ruokakuva... Meillä oli eilen ihan lättypäivä. Ruoaks syötiin tortilloja ja sitten tein vielä jälkkäriks lettuja! Tässä mun överimalli, eli mansikkahilloa, mustikoita, vaniljakastiketta ja kermavaahtoa. Ah, nam.


Olipas jotenkin rönsyilevä kirjotus. Johtuu ehkä siitä että mun piti mennä puol tuntia sitten nukkumaan ja täällä vaan näpytän blogia! Pakko kuitenki vielä tähän loppuun laittaa kuva meidän sylivauvasta. <3 Äitin kulta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti